Trasig glödlampa och byebye tånagel



Trasig glödlampa och byebye tånagel.

Tja vad ska jag säga? Glödlampan i badrummet tyckte igår att "Nej men tack och hey nu ger jag upp." 
Visst efter 2 år så är det okey att ge upp. Men varför passar den på när vi just exakt för tillfället inte har någon extra hemma???
Men jaja visst fine dra bara 😁
Som många i dagenssamhälle så är jag ju utrustad med en telefon så tandborstning och toa bestyr vart avklarat med den otroligt mysiga belysningen som mobilen avger *not*
Och i morse efter att klockan fått sig en smäll eller två så står jag där liktförbaskat och klickar på knapp fan och undrar "varför i ***** funkar inte lampan för??"
Så gott folk, min erfarenhet av denna morgon är: Om lampan inte fungerar kan följande med storsanorlikhet inträffa.
1. Morgon dusch i mörker piggar inte upp.
2. Avståndsbedömningen blir inte den samma som i ljus.
3. Mascara borsten är inte najs i ögat.
4. Julle (tvättmaskinen) låter inte bli mina tår.

Och nu käraläsare så kan jag meddela att försöka "passa på handla lampa samtidigt som annat" är inte min grej.
För när jag var in på macken för att köpa plåster innan jobbet. Så kom jag då fan inte ihåg lampan. Och när jag står på jobbet slår det mig vad jag glömt. "Men jag tar det sen när jag ändå måste handla...". 
Så på väg hem från jobbet halv springer jag genom tokregn, förbi vårat hus och in på affären, handlar. Springer fort som fan genom ännu mera tokregn, hem, av med kläder som nog fasiken är blötare än klädsim, ska hoppa in i duschen och sträcker in handen och trycker på knappen...
Jag har glömt att köpa den gbdateqfjklnvgylkv lampan!!!!

Argt slänger jag in tvätt i Julle, får igång den. Och går in i duschen ändå för att få tillbaka värmen i kroppen. Lyckas släppa ilskan och tycker att det är lite mysigt att duscha i mörker. Kliver ut ur duschen, sträcker mig efter handduken och lyckas sopa tårna i Julle !!!! Lilltånagelt tackar för sig och nageln bredvid tycker att "nej men vi går av så där lagom oskönt".

Men det är nog ingenfara, för jag har ju plåster i alla fall...

Kyss å svejjs från Naglarnas icke härskande tåfot

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0