Skumväder, nostalgitripp och massa tvätt



Skummväder, nostalgitripp och massa tvätt.

Ja ni kära läsare, precis som rubriken råder så är detta vad jag nyss har konstaterat.
Det hela började för några dagar sedan när jag beklagade mig för min moder att jag har för mycket saker och alldeles för mycket pryttlar som inte har någon egen plats i vårat boende. Då kom min genialiska moder med tanken 
"En säck i veckan"

Och för att ni nu ska hänga med i vad tanken innebär och hur nu detta ska kunna vara till hjälp för mig. Så bör ni ha några hintar om vad och hur min hjärna innebär.

1. Mitt minne är uppbyggt på detaljer.
Vilket innebär att i stort sett allt från en fin hårsnodd till ett gammalt julkort kan jag väldigt ofta sätta i ett samband och där igenom komma ihåg dofter, väder och andra intryck.

2. Jag är strumpohollik.
Vilket innebär att jag har nog lätt så mycket strumpor att jag nog kan försörja ett fotbollslag eller två och ändå ha strumpor kvar.

Så själva tanken med denna "en säck i veckan" är att jag ska göra mig av med saker som inte har någon plats i vårat boende.
Och säcken i sig är även godkänd om det är en eller flera vanliga soppåsar. Alltså säck är bara ett ord och inte en storlek.

Så idag när jag kom hem från jobbet bara började jag i ett hörn. Och efter 3 timmar vart resultatet 4 proppade påsar med skräp. Känner just nu att det får räcka för denna dag och jag kan känna mig duktig och vara stolt över mig själv.

Och för er som läser kanske tänker
 " hon måste vara störd/ha stora problem"
Eller
" det är väl bara att bestämma sig, hon är väl vuxen"

Så kan jag svara er:

Om allt hade varit så enkelt hade jag väl gjort det tidigare?


Kyss å hey på er

Kommentarer
Postat av: johanna

fin blogg :)

2015-08-12 @ 22:00:05
URL: http://nouw.com/jaxel

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0