Dagens gårdag



Som rubriken lyder är dagens gårdag detta handlar om.

Jag måste ha ett av Sveriges roligaste sommar vikariat.
För er som är nya kan jag kort informera er vad jag egentligen håller på med:

2014 påbörjade jag en praktik på ett fritids med inriktning speciella behov. Och efter 17 månader med massa positiva framsteg inom mig själv, både med utveckling och inriktning på vad jag egentligen kan och vill med mitt liv. Så fick jag i alla fall erbjudandet att sommar vikariera i köket på fritidset.

Och ja, här är jag idag och älskar mitt vik mer än mycket annat.

Till gårdagens story nu då 😃.

Vi var på utflykt till en badplats och hade världens finaste och mysigaste stund 💕

Efter badande och mys mellis så skulle det bytas om och fara hemåt. Och jag då mitt rikspucko !?!?
Jag är en ganska så osmidig person som trotts att jag står med båda fötterna på jorden kan snava bara genom att stå still.
Så jag smyger i väg lite diskret och ska lyckas med cirkus konsten att "byta om invirad i handduk"
Ja kära vänner. 
När jag efter konstens alla regler lyckas med nöd och näppe genomföra denna konst, så upptäcker jag att någon står i militär kuren och stirrar på mig. Så lite snabbt ska jag då skynda mig lite och då trasslar in mig i klänningen och just som jag håller på och stå på öronen lyckas jag i sista sekund få tag på dörrkanten till våran bil. Och där igenom "bara" få några blåmärken på armen. 

Och ja vad håller jag på och bryter ben för om inte denna enormt charmerande prydnadssoldat !!!

Så kyss å hey kärna ni...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0