tvättvikning & good feelings

I morse när jag vaknade så känndes det inte riktigt som om värleden ville vara min vän idag.
Men det är väl ens livslott som kvinna antar jag...en pillergrogg och lite mera sömn gjorde i alla fall så jag kunde slappna av en stund och bara ligga och fundera och spekulera. Och följande kom jag fram till:
.
Jag älskar min Mulle mer än vad världs ekonomin kan komma upp till.
Större lägenhet har faktiskt en possitiv inverkan på både mitt mående och mina demoner.
Det går faktiskt att forma ett liv med de förutsättningar jag har med mig.
.
Visst nu kanske det var "självklara" saker för er, men för mig är det inte det. För med mitt huvud så är inte vardagen en självklarhet och inte heller är det självklart för mig att hålla ihop en relation, varken med sambo eller vänner.
.
Men med de "rätta verktygen" så får jag faktiskt det mesta att funka så i alla fall jag står ut med att vara vaken.
Och verktygen är inte alls så självklara och lätta att hitta. Men med stort tålamod från psykiatrin och envishet ala 375 har jag faktiskt lyckats ta mig ända hit som jag är idag.
.
Min tanke är att jag ska kunna dela med mig av verktygen som jag har till allt och alla. För det är något som funkar för mig och det är något som jag verkligen tror på. Men jag har inte riktigt kläckt den "perfekta" ideen om hur jag ska formulera mig och få fram det på ett konkret sätt. Men ha tålamod och ta mig för den jag är, varken mer eller mindre så kommer det att komma en dag. Och jag har en känsla av att det faktiskt skulle kunna hjälpa er med på ett eller annat sätt.
.
Slut klämmen för detta inlägg blir i alla fall:
Hushålls sysslor är faktiskt väldigt rogivande om man har space för att utföra de.
Så nu blir det tvättvikning, diskning och dammsugning. Och umgänge med Troll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0