sockerchock

Jag funderar på en sak när det gäller det dära med godis aka socker ect ect...
.
När jag var barn så hette det lördagsgodis...
Nu heter det fredagsmys och lördagsgodis...
.
Visst nu behöver varken mys eller godis vara av just godis karaktär så som choklad och suranappar.
Men i alla fall så förknippas ju mys och godis med onyttigheter. Och måste faktiskt erkänna att det är ju så jag tänker med. För när det gör reklam för fredagsmys så är det ju rätt uppenbart vad de menar att man ska äta vid myset.
Och lördagsgodis säger väl lite sig själv med vad de tycker att det ska bestå av.
.
Så helt enkelt så består veckans 7 dagar av 2 onyttighets dagar. Och så gör tandläkaren och andra företag reklam om att vi måste trappa ner med socker och unyttigheter.
.
Jag bara undrar...hur är det tänkt då?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0