...

Det kan inte vara nyttigt att tänka så mycket som jag gör ibland. För denna skallebank verkar inte vilja ge sig så länge jag tänker. Men men det hade alltid kunnat vara värre.
.
Vad är det jag tänker då? Ingenting. Ne nu ljög jag massor, jag tänker massor på livet och vad jag vill ha ut av allt. Livet är en gåva som man inte kan ersätta på något vis. Så frågan är ju: Vem är det som bestämmer över ditt liv?
Jag försöker vara noga med att det är jag som bestämmer över mitt liv och inte någon annan. Som min terapeft sa för några år sedan, Vem är det som kör bilen?
.
Min strävan är inte att passa in i samhället, min strävan är att få passa in i samhället. Och bara för att jag vill passa in så betyder det inte att jag ger upp mig själv och blir en robot massupplaga. Utan det handlar om att jag är den jag är och kan bli den jag vill. Jag försöker bara hitta de rätta verktygen för att det ska funka för mig.
.
Ne krypa ner vid Mulle och försöka sova lite och håller en tumme för att skallebanken är borta imorgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0