???

Vad är det som egentligen som får människan att göra som den gör? Kan man med bara tankekraft och envishet komma längre än vad man själv tror?
.
Dagen idag går i funderingarnas tecken och mycket handlar om ekonomi...för även om saker och ting löser sig bara man har is i magen så kan jag inte släppa detta med ekonomi helt och hållet. För i dagens samhälle så styr ekonomin allt. Det är avgörandet om vad det blir för mat och hur nattens sömn kommer vara.
.
Jag som har varit sjukskriven under en längre period känner bara en sån hemsk ångest över allt som har med jobb att göra. Känner mig mest bara värdelös och till besvär och ber nog fan om ursäkt för min existens när frågan om jobb kommer upp. Men vart fan ska jag börja någonstans då? Jag vet ju på ett ungefär vart jag vill komma. Och jag vet på ett ungefär vad som passar mig bäst oxå. Natt jobb är pörfekt för mig. Men saken är den att jag vet att min kropp och psyken inte pallar ett 100% jobb. Och det är ju där själva kruxet ligger. Vem fan är sugen på att anställa någon som redan från början vet att 100% inte är något att tala om?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0