Detta ljuva könskriget

Vart fan är denna värld egentligen på väg?
.
Denna jävla så kallade Debatt om det könsneutrala ordet "hen" och hur fan man ska använda det. Och en uppsjö flera helt onödiga ordförändringar.
.
Så nu ska ni få höra hur man ska formulera sig på ett icke könsbundet sätt:
"Min pappa har en lastbil"- Den nu "korrekta" meningen "Min förälder har en lastbil"
?
Okey nu ska vi inte säga mamma eller pappa...för det är för könsindelat...
.
Nästa exempel:
"Min dotter har halsfluss"- Den "korrekta" meningen "Mitt barn har halsfluss"
? *ingen kommentar*
.
Så nu när detta "icke" könsbundna samhällets normer tycks vara extremt viktiga för dagens uppfostran av barn så kan jag inte låta bli att undra en sak. Och det är detta hur man benämner klockan...
När jag växte upp så sa vi så här:
"Vad är klockan? Hon är 22.35"
Men med dessa omvandlingar så måste det ju då bli såhär:
"Vad är klockan? Hen är 22.35"
.
Så älskade fina familj och vänner och alla andra.
Från och med nu så kommer jag att skicka prinsessor och fluff fluff till alla barn med en utväxt där nere.
Och prins och pang pang till alla barn med en skåra där nere.
.
Fast nu kom jag ju på en sak till...Hur fan blir det med prins och prinsessa?
.
Om det nu ska vara neutralt så när Vickan klämmer ut den där...Kommer det då stå "Det vart ett barn!!!"

Kommentarer
Postat av: Madelene

Ja visst går det för långt ibland

2012-03-11 @ 14:00:34
URL: http://maddesladd.blogg.se/
Postat av: Milena - mamma till lilla Leah

Hahahah! Ohh vilket roligt inlägg! Jag fattar ingenting heller, det är så onödigt att ta upp sånthär, det har gått liiite för långt :)

2012-04-22 @ 08:24:49
URL: http://find-infinity.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0