Njahaja

Hade en lååååång diskution med Mortifer angående Yttrandefrihet. Och du har yttrandefrihet om typ allt men om du på något sätt skulle ifråga sätta något eller någon på ett eller annat sätt som kan uppfattas som fult/fel what so ever så kan du ge dig fan på att du helt plötsligt av någon kufisk anledning helt plötsligt är rasist(?!).


Varför finns det igentligen yttrandefrihet när jag som person inte får ifrågasätt saker och ting i mitt samhälle eller vardag? Svårt att igentligen skriva något här för man vette fan vad man kan få på halsen då eller hem i lådan. Men kan väl i alla fall säga att jag är trött på att sverige ska framstå som så jävla opartiskt i allt vad som händer och sker. Och inte sätta upp några som helsta regler eller liknande om vad man igentligen ska kunna begära och rätta sig efter.

Någonstans så tänker jag i alla fall typ så här:
"Om jag är bjuden hem till någon och det är soppa och jag inte tycker om soppa så äter jag sopan i alla fall för att den kan ju faktiskt vara god och dessutom så vill jag inte sitta där som en jävla sur åsna med armarna i kors och vägra prova".
Eller
"Jag bjuder hem någon som t.ex är nötallergiker, men jag envisas med att äta nötter framför den. Och respekterar inte alls mänsikan som faktiskt utsätts för en jäkligt stor fara i vissa fall att vistas där det är nötter".

En av de viktiga pelarna är faktiskt RESPEKT........


På tal om något helt annat så ska jag iväg på kryss söndag till måndag. Och med tar jag Yster, Vanilla & Häxan=D
Ska bli jävligt najs att dra iväg och göra något annat för en gångsskull än att bara sitta här och mögla hela dagarna. Fast jag har faktiskt varit ut.....förra veckan var jag på hockey på torsdagen och shoping på lördagen och sen i onsdags så var jag faktiskt ute och flängde runt på cykeln och på kvällen glo på hockey.
Och i morgon ska Yster & jag till Häxan och fluffa runt lite.

Det tar sig sa mordbrännarn och blåste på elden helt enkelt. 

Och nu borde jag ta tag i allt det som jag skulle göra idag men som havirerade på grund av köttfärs som inte var som den skulle........


KrampDamp 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0