Saknad



Hey Farfar.
Jag saknar dig 💕 
TÀnker ofta pÄ dig, typ varje dag. Vissa kvÀllar Àr jobbigare Àn andra. Vissa dagar Àr lÀttare Àn andra.
Ibland kÀnner jag mig sÄ ensam, men dÄ ser jag dig i molnen eller i solen. Mest av allt saknar jag dina kloka svar pÄ alla mina virriga frÄgor. Ibland nÀr det Àr extra rörigt i mitt huvud sÄ hör jag dig sÀga "KÀra barn, hur tÀnkte du nu?". Och dÄ ibland kan jag stanna upp och tÀnka allt virrvarr en fÄng till, och dÄ blir det ganska bra det jag tÀnkte.
Men de senaste veckorna sĂ„ har jag gĂ„tt förbi en rönn som inte ser ut som den brukar. I Ă„r sĂ„ har den vĂ€ldigt ljusgula bĂ€r. Och nĂ€r det har regnat sĂ„ fĂ„r den gula bĂ€r. Men den har inte haft röda eller orange fĂ€rgade bĂ€r som den annars brukar ha. Och jag vet att det Ă€r en rönn som annars har röda bĂ€r. För det Ă€r den rönnen som jag alltid gĂ„r förbi nĂ€r jag gĂ„r till platsen som jag fick praktik pĂ„. Du vet det dĂ€ra stĂ€llet som jag berĂ€ttade för dig att jag tyckte att alla var sĂ„ snĂ€lla mot mig. Och vet du, i sommras fick jag nĂ„gra timmar dĂ€r som pĂ„ ett riktigt jobb. SĂ„ jag har faktiskt fĂ„tt en helt vanlig lön som vilken mĂ€nniska som helst. Det kĂ€ndes riktigt riktigt bra. Och jag kĂ€nner nu att jag mĂ„r bĂ€ttre Ă€n pĂ„ lĂ€nge. Och du Farfar, du vet han jag delar mitt liv med. Han du tyckte hade en sĂ„ fin röst. Vi ska gifta oss 💕 och jag Ă€r sĂ„ lycklig med han. Han gör mig lika glad idag som den dagen jag ringde och talade om att jag trĂ€ffat min riddare i knölig rustning. Åhh Farfar, jag vill sĂ„ gĂ€rna förklara för dig hur klĂ€nningen kommer att se ut. Och jag vill att du ska fĂ„ kĂ€nna pĂ„ ringen sĂ„ du kan fĂ„ en bild i huvudet om hur den ser ut.
Farfar, jag hoppas att du kan se mig nu. Och framför allt sÄ önskar jag att du Àr med mig den dagen jag stÄr dÀr framme och kysser min man.

Och du förresten , jag har hittat riktigt mörkröda bigarrÄer. Dom Àr sÄdÀr fasligt sura att man dreglar nÀr man Àter dem.
Jag har sparat nÄgra i frysen för att ha i vinter nÀr det Àr mörkt och jag behöver minnas solvarma dagar.

Farfar, det kÀnns lite bÀttre nu nÀr jag skrivit av mig lite. Jag sÀger som vi sa i telefonen sista gÄngen vi pratade.
"Vet du Farfar, du Àr min bÀstaste bÀstis. Och jag Àlskar dig."

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0