Logisk och ologisk hjärna



Dagens bild får bli tankens bild.

Hjärnan är ju delad i två som naturen själv har bestämt att det ska vara. Och hela mitt liv så långt tillbaka som jag kan minnas så har dessa två halvor inte velat samarbetat så ofta. Och detta har varit både bra och mindre bra.
Men faktum är att jag har aldrig önskat mig en annan hjärna.
Visst finns det saker som skulle ha varit lättare om jag hade fått vetat tidigare vad som orsakat min hjärnas konstiga tänk. Men å andra sidan så kan jag nog garantera att jag inte hade varit den jag är i dag om jag inte haft den hjärna jag har.

För er då som kanske inte riktigt hänger med ändå hur bilden ska tolkas enligt mig kommer en förklaring.

Förhyrda platser = logisk hjärn halva
Besökare = ologisk hjärn halva

Jag har en logisk och en ologisk hjärna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0