En stundens väntan...

Att vänta en stund kan vara allt från nu till senare. Koka snabb makaroner tar 4 minuter. I vanliga fall så försvinner de minutrarna snabbare än väntat:
1. jag hinner lagom duka
2. ta fram kylvaror.
3. durkslaget kommer på plats. 
Och vips så pinglar klockan och allt är klappat och klart.

 Men som mina dagar oftast ser ut:

1. Innan vattnet kokar går det minst 2 timmar
2. Kylvaror tar jag fram med myrstegs gång
3. Blundar hårt och leker blindbock när jag tar fram
Och vips så börjar vattnet att koka...och ytterligare 4 helvettes lång minuter ska krypa fram. Och jag stirrar på klockan och den fan verkar hånskratta åt mig och i ren protest dra ut på minutrarna ytterliggare 3-4 timmar.

Självklart så är jag fullt medveten om att situation 2 inte tar längre tid än 1:an. Men ni fattar hur jag menar.

Och just nu så sitter jag bredvid en säng och håller ett vakande öga på att livet och döden ska skaka hand och byta plats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0